• Before making a single edit, Tropedia EXPECTS our site policy and manual of style to be followed. Failure to do so may result in deletion of contributions and blocks of users who refuse to learn to do so. Our policies can be reviewed here.
  • All images MUST now have proper attribution, those who neglect to assign at least the "fair use" licensing to an image may have it deleted. All new pages should use the preloadable templates feature on the edit page to add the appropriate basic page markup. Pages that don't do this will be subject to deletion, with or without explanation.
  • All new trope pages will be made with the "Trope Workshop" found on the "Troper Tools" menu and worked on until they have at least three examples. The Trope workshop specific templates can then be removed and it will be regarded as a regular trope page after being moved to the Main namespace. THIS SHOULD BE WORKING NOW, REPORT ANY ISSUES TO Janna2000, SelfCloak or RRabbit42. DON'T MAKE PAGES MANUALLY UNLESS A TEMPLATE IS BROKEN, AND REPORT IT THAT IS THE CASE. PAGES WILL BE DELETED OTHERWISE IF THEY ARE MISSING BASIC MARKUP.


WikEd fancyquotes.pngQuotesBug-silk.pngHeadscratchersIcons-mini-icon extension.gifPlaying WithUseful NotesMagnifier.pngAnalysisPhoto link.pngImage LinksHaiku-wide-icon.pngHaikuLaconic
We won't be signing off until the world ends. We'll be on, and we will cover the end of the world, live, and that will be our last event... and when the end of the world comes, we'll play 'Nearer, My God, to Thee' before we sign off.
Ted Turner, upon the launch of CNN

Networks dedicated to news and which run 24/7. They will not always focus on headline news, sometimes showing special reports and having programmes on specific subjects such as new movies. The origin of Missing White Woman Syndrome, since the networks have to fill their 24 hours of news coverage with something, and intelligent, serious content supposedly doesn't get ratings.

See also Alphabet News Network.

Examples of 24-Hour News Networks include:

United States

  • General news networks:
    • CNN, the first 24-hour news network. Is typically viewed as the more centrist/moderate of the major American news networks, although naturally, both sides have accused it of bias. Has several spinoff networks, which are listed on its page.
    • Fox News Channel, the more conservative-leaning of the American news networks.
    • MSNBC, until recently a collaboration between Microsoft and NBC. The more left-leaning of the American news networks.
    • HLN, formerly known as CNN Headline News and, before that, CNN2. Its main draw was originally a 30-minute newscast that's repeated all day. Network Decay pushed the newscast out of Prime Time to make way for live discussion programs, and increasing its focus on celebrity news and missing white women.
    • Current TV, formerly known as INdTV, is a news network targeted at younger, college-aged viewers and specialized in viewer-generated content. It has spinoffs in the UK and Ireland, Italy, and Canada. It is partially owned by Al Gore and Joel Hyatt. It has a decidedly left-wing perspective, often going well beyond MSNBC's liberal slant. In 2009, two of their journalists were briefly detained by the North Korean government. They snagged Keith Olbermann as Chief News Officer following his departure from MSNBC—then unsnagged him 13 months later after a series of contractual and other disputes.
    • CBN, the Christian Broadcasting Network, is a conservative Christian network which is kinda sorta not really a network anymore, having long ago decayed into ABC Family after being bought out by Fox and later Disney; what's left of CBN is a Syndication service that creates programs for other Christian networks (and ABC Family, which is still contractually required to air CBN's flagship program, The 700 Club, although they generally treat it as their red-headed stepchild).
      • CBN News, the actual news broadcaster for CBN, continues to exist as both a sub-program within the 700 Club and their own half-hour broadcast. However, it is editorially separate from the 700 Club, has their own website, and runs a separate televised news broadcast on TBN on Saturdays. Obviously, it takes a conservative Christian stance, though it has a reputation for being impartial when covering current affairs... unless said current affairs involve Muslims, abortion, gays, Harry Potter books or other hot-button social issues, at which point they go nuclear.
    • The defunct Newsworld International, which was owned by the CBC for the first few years of its life (it took its name from CBC Newsworld) and later by the USA Network (which at the time was owned by Vivendi Universal). It broadcasted a mix of Canadian and international newscasts. Was bought by Al Gore and Joel Hyatt in 2004, and turned into Current TV the following year; the sale coincided with the sale of Vivendi Universal Entertainment to NBC.
  • Financial news networks:
    • CNBC, the Consumer News and Business Channel. Most famous for Jim Cramer, the host of Mad Money, who got into a feud with Jon Stewart.
    • Fox Business Network, News Corp's answer to CNBC. Don Imus also appears to have landed here.
    • Bloomberg Television. Was founded by, and named for billionare Michael Bloomberg, who is now the mayor of New York City
  • Other news networks:
  • Regional news networks:
    • Chicagoland Television better known as CLTV is a 24-hour regional cable news television channel based in Chicago.
    • NY1, New York City's own 24-hour news network.
    • YNN, which covers the remainder of New York State. Time Warner Cable has many regional news channels of the same type in areas such as Texas, North Carolina and Florida.
    • News 12, a series of cable news channels owned by Cablevision, a New York City-based cable provider. Seven of the channels are general news networks covering parts of the New York metropolitan area,[1] and five of the channels cover traffic and weather for different parts of the region.[2]
    • New England Cable News, based in Boston and covering news in Massachusetts, New Hampshire, and Rhode Island.
    • Northwest Cable News, a Seattle-based network which covers Washington State, Oregon and Idaho.


  • CBC News Network (CBC NN), formerly known as CBC Newsworld. Canada's first 24-hour news network, and the third oldest in the world.
  • Réseau de l'information (RDI), the French-language version of the above.
  • Le Canal des Nouvelles (LCN), another French-language network, owned by Quebecor.
  • Sun News Channel, Quebecor's English-language channel, branded after the Sun newspaper chain, and modeled after Fox News.
  • CTV News Channel, formerly known as CTV News1 and CTV Newsnet.

Latin America

  • Foro TV, a news network by Televisa, which used to be exclusively for Mexico City, but it changed its focus on international news over time, and the blind spot of their news editing section, as many news that aren't even mentioned on their prime-time news on its main channels appear here. It also shows movies on Sunday noon for some reason.
  • Milenio Televisión, a Mexican news channel that appeared in Monterrey, Nuevo León. It's the television offshoot of the Milenio newspaper, and it has the same news format as CNN.
  • Telesur, a channel sponsored by various Latin American governments not allied with the United States, lead by Venezuela and Cuba, top U.S. publicity targets. Has Danny Glover on its advisory board, due apparently to his friendship with Hugo Chavez of Venezuela.

United Kingdom

  • BBC News Channel, formerly known as BBC News 24. Features a Red Button Interactive service similar to the original CNN Headline News.
    • BBC World News, intended for foreign consumption. The most watched news channel on the globe.
  • Sky News, the first British 24-hour news network.
  • Sky Sports News, a 24-hour sports news network.
  • ITV News, until it closed down in 2006.
  • There are also British versions of American networks such as CNN and Bloomberg (usually marketed as European or International versions), and an English language version of Euronews aimed squarely at the UK and Ireland.


  • Euronews, a pan-European news network. It broadcasts the same reports simultaneously in several languages (differing by location and satellite system).
  • France 24, an external service news channel that broadcasts in native French, in addition to English and Arabic.
  • Canal 24 Horas, Spain's 24-hour news network.
  • Deutsche Welle, a German 24-hour news network.
  • RT (or Russia Today) is Russia's external service, available in English, Arabic, Spanish, and Russian. Distinctively shares the Putin perspective on US foreign policy, and is known for its coverage and interviews of fringe figures within American politics. During the 2008 Russian invasion of Georgia, the anchors repeatedly mocked the Georgian President on-air.
    • When other channels were covering the Tahir Square for days on end, they apparently ran items on the best bars in Moscow.
  • TV2 Nyhetskanalen a Norwegian 24-hour news network.
  • TV2 News, a Danish 24-hour news network.
  • Journaal 24, Dutch public 24 news-channel, will patch through Al-Jazeera if they have better coverage. The rest of the time they tend rerun the news-bulletin a lot.


  • NHK World, the official world version of the state-owned NHK channel; usually a best-of of NHK's news output and documentary programming, has essentially gone 24/7 due to coverage of the March 2011 earthquake/tsunami/nuclear plant crisis.
  • All-Nippon News Network, a Japanese news network owned by TV Asahi.
  • Japan News Network, a Japanese news network owned by Mainichi Broadcasting System.


  • CCTV News Channel, the 24-hour news channel of the state-owned China Central Television, and the official mouthpiece of the Chinese government.
  • Phoenix InfoNews Channel, a privately-owned news channel.
  • CCTV-9, an English-language news network. In addition to news, the network airs cultural programs, Chinese-language lessons, and travel documentaries.
  • CNC World, a channel owned by the state-run Xinhua News Agency.


  • YTN, South Korea's largest news network. Often called "Korea's CNN."


  • New Delhi Television (NDTV) operates the following three news channels:
    • NDTV 24x7, widely considered India's most respected English-language news network.
    • NDTV India, a Hindi-language news network.
    • NDTV Profit, a financial news network.
  • Aaj Tak, a Hindi-language news network. Its name translates as "Till Today" or "Up to the Minute". A 2006 poll voted it the most trusted source of news in India.
  • India TV, a Hindi-language news network. Most of its time is spent defending its journalistic integrity against accusations of sensationalism and lack of ethics. For example, during the 2008 Mumbai attacks, it interviewed two of the terrorists.
  • Times Now, India's largest English-language news network, having recently outpaced NDTV 24x7. Owned by The Times of India.
  • Zee News, a Hindi-language news network.
  • CNN-IBN', an English-language channel licensing the CNN brand but featuring an original lineup of programming.


  • ARY News, an English and Urdu-language news network based overseas in Dubai. It was shut down for a brief period in November 2007, and only returned after the network promised to provide no coverage critical of Musharraf's government.
  • Dawn News, an English-language news network launched by then-President Pervez Musharraf in 2007.
  • Express News, an Urdu-language news network.
  • GEO News, an Urdu-language news network based in Karachi. Like ARY News, GEO was taken off the air for a time in November 2007. It was banned again for a period in March 2009 and again for supporting anti-government protests by lawyers. It is currently the most popular news network in Pakistan.

Middle East

  • Al Jazeera: A pan-Arabic news network (with both Arabic and English versions) based in Qatar. Criticized by both Western leaders for its supposedly anti-Western stance (it's often the first channel to broadcast video tapes released by al-Qaeda and other terrorist groups), and by governments within the Middle East for coverage that is critical of them. Their English version recently snagged legendary British television journalist Sir David Frost as an on-air personality. The name means "The Island," but thanks to the vagaries of Arabic, it actually means "The [Arabian] Peninsula."
  • Al Arabiya: A pan-Arabic news network based in Dubai and funded by the Saudis. It was launched as a direct competitor to Al Jazeera, and is more openly critical of Islamic radicalism and the Iraqi insurgency. The Iraqi and Iranian governments have cracked down on it for its critical reporting. Its name just means "The Arab/Arabic One."
  • Press TV: An English-language news network backed by the Iranian government. It takes a stridently anti-Israeli position, and has openly promoted Holocaust denial. Current TV home of British MP George Galloway.
  • Al Ekhbariya: Saudi Arabia's state-owned, Arabic-language news station. Naturally follows the official Saudi line on everything. Its name means (more or less) "The One With The News/Information." Er....


  • A24, a pan-African news network headquartered in Nairobi, Kenya.
  • SABC News, the official news network of the state-owned South African Broadcasting Corporation.


  • Sky News Australia,
  • ABC News 24,


  • ANC, the Philippines’ only 24-hour English news channel on cable
  • Aksyon TV, the same as ANC, but now upped to eleven in being a 24 hour free TV news channel.
  • GMA News TV, ditto, but started a bit later. Parent company the bitter rival of those of the other two mentioned above.

In fiction

  1. Long Island, Brooklyn, the Bronx, Westchester County, the Hudson Valley, Connecticut, and New Jersey
  2. Long Island, New York City, the Hudson Valley, Connecticut, and New Jersey