Tropedia

  • Before making a single edit, Tropedia EXPECTS our site policy and manual of style to be followed. Failure to do so may result in deletion of contributions and blocks of users who refuse to learn to do so. Our policies can be reviewed here.
  • All images MUST now have proper attribution, those who neglect to assign at least the "fair use" licensing to an image may have it deleted. All new pages should use the preloadable templates feature on the edit page to add the appropriate basic page markup. Pages that don't do this will be subject to deletion, with or without explanation.
  • All new trope pages will be made with the "Trope Workshop" found on the "Troper Tools" menu and worked on until they have at least three examples. The Trope workshop specific templates can then be removed and it will be regarded as a regular trope page after being moved to the Main namespace. THIS SHOULD BE WORKING NOW, REPORT ANY ISSUES TO Janna2000, SelfCloak or RRabbit42. DON'T MAKE PAGES MANUALLY UNLESS A TEMPLATE IS BROKEN, AND REPORT IT THAT IS THE CASE. PAGES WILL BE DELETED OTHERWISE IF THEY ARE MISSING BASIC MARKUP.

READ MORE

Tropedia
Advertisement
  • Farm-Fresh balance.pngYMMV
  • WikEd fancyquotes.pngQuotes
  • (Emoticon happy.pngFunny
  • Heart.pngHeartwarming
  • Silk award star gold 3.pngAwesome)
  • Script edit.pngFanfic Recs
  • Magnifier.pngAnalysis
  • Help.pngTrivia
  • WMG
  • Photo link.pngImage Links
  • Haiku-wide-icon.pngHaiku
  • Laconic
File:Al Jazeera logo 2018.png

Pan-Arabic 24-hour news network based in Qatar (and owned by the Qatari government), now with an English language version (launched in 2006) which recently[when?] snagged legendary British TV journalist Sir David Frost.

Al Jazeera has at various times been accused of being anti-American, anti-Jewish, and anti-Islamic (but not all at the same time). The network has received complaints for media bias towards the language they are broadcasting in — the English-speaking channel is accused of being more pro-American, while the Arabic versions (especially in Palestine) are accused of glorifying "the resistance", showing terrorist-produced videos and messages. In the Middle East, it is also controversial for coverage that is critical of local governments, with many countries having tried to ban it and reporters having gotten death threats.

In the United States, the English-language feed "Al Jazeera English" is only available online, via satellite or through a number of very small cable companies. (It is more widely available in Canada.) Despite what some have called corporate censorship occurring in the US, the network has posted immense viewership growth since the start of the 2011 Democratic Revolutions in the Middle East, with the website's traffic jumping up two thousand percent over the period, with sixty percent of that traffic growth being from the United States.

Advertisement